Route Business van start op het Zuyderzee Lyceum

Dit schooljaar is het eerste praktijkgerichte programma binnen de HAVO gestart op het Zuyderzee Lyceum.

Samen met FIRDA wordt 1 volledige dag per week praktijkgericht onderwijs vormgegeven. Dit betekent werken aan levensechte opdrachten, bedrijfsbezoeken, ondernemingsplannen maken en uit voeren en werken aan persoonlijke ontwikkeling. Deze dag wordt vanuit een speciaal ingerichte ruimte op school gegeven als basis voor de invulling van de dag. De andere dagen wordt het reguliere programma van de bovenbouw gevolgd.

Deze “pioniers” vormen de voorhoede van meerdere routes die de komende jaren zullen worden opgestart, om zo het onderwijs meer praktijkgericht en dus ook interessanter te maken voor de Havo leerlingen.

Hierbij is de samenwerking met het MBO van groot belang. Zo bundelen we expertise voor de leerlingen in de polder om beter en toekomstgericht onderwijs te bieden.
Het team rondom de routecoördinator Jack Glas is veelzijdig en heeft er veel zin in:
“uitdagend en ook voor ons een verrijking” aldus de docenten Jeltje Kobes, Basti Stegeman, Judith Knuivers en Sydo Andringa.

Wij wensen de leerlingen en het team veel plezier en succes de komende periode!