Ben je een intelligente doener?

Dan is onze Route Business iets voor jou!

Zit je in 3 havo en overweeg je te kiezen voor de richting Economie & Ondernemen? Houd je wel van een uitdaging en wil je leren door te doen? Dan zit je goed bij onze Route Business. Eén dag in de week (20%) volg je onderwijs in de praktijk en vier dagen (80%) reguliere lessen.

Zo leuk kan leren zijn!
Route Business kies je niet zomaar. We verwachten ook echt iets van jou als Business-leerling. Je bent de komende twee jaar bereid meer uit jezelf te halen, je verder te ontwikkelen op persoonlijk vlak en je organisatorische vaardigheden te vergroten. Je hebt daarbij een grote interesse in ondernemerschap en de wereld buiten onze school.

Woensdag = Business-dag
Op maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag volg je de reguliere lessen en de woensdag is jouw praktijkdag. Dat breekt je week. Deze dag is anders dan de andere dagen. Het woord ‘praktijk’ spreekt voor zich, je gaat dingen (zelfstandig) doen. Dat ‘doen’ loopt uiteen van stages volgen bij een bedrijf tot samen een eigen bedrijf oprichten. Daarnaast ga je ook onderzoek doen en geef je presentaties. Ook volg je gastlessen van (lokale) ondernemers.

Andere lessen
Naast economie (business)is er aandacht voor de talen. Nederlands en Engels zijn verplicht en daarbij kun je nog een vreemde taal kiezen (Frans en/of Duits). Nieuw zijn de lessen filosofie, psychologie en communicatie.

Daarnaast leren we je relaties te leggen tussen denken en doen. Aan de hand van praktische activiteiten ga je je kennis en vaardigheden toepassen. Het leuke is dat dit niet alleen binnen, maar ook buiten de school plaatsvindt.

Presenteren is belangrijk binnen Route Business. Je ontwikkelt je persoonlijke presentatievaardigheden: hoe kom ik over op een ander en hoe geef ik een goede presentatie?

Beter voorbereid op je toekomst
Een groot voordeel: je bent met Route Business goed voorbereid op het vervolgonderwijs (hbo). Het maken van een keuze voor een vervolgstudie na de havo kan best lastig zijn. Tijdens je Business-periode maak je daarom alvast kennis met het hbo. Dit doen je door een aantal dagen mee te lopen op een hbo. Je proeft alvast wat van de sfeer en maakt kennis met de vakken die je daar volgt. Zo willen we jouw keuze vergemakkelijken en ervoor zorgen dat je een vervolgstudie kiest die echt bij je past.

Beperkt aantal plekken
De groep bestaat uit maximaal 25 leerlingen. Om deel te nemen schrijf je een sollicitatiebrief. Je moet namelijk wel zeker weten dat dit is wat je leuk vindt. Daarnaast willen wij graag van jou weten waarom jij een geschikte kandidaat bent voor deze klas. Op deze manier maak je al een beetje kennis met wat er van je gevraagd wordt, zoals jezelf presenteren.

Vragen?
Voorvragen over Route Business kun je terecht bij de decanen Christien Korf en Ingrid van der Veer. Ze zitten beide in het senior gebouw. Loop gerust even binnen.

Route Business is onderdeel van 20-80Learning (zie voor meer informatie https://20-80learning.nl/). Route Business heet in het 20-80Learning programma International Business Class (IBC).