Donderdag 6 april was er een aardrijkskunde-excursie voor leerlingen uit havo-4 en vwo-5. Onder leiding van meneer Bos en mevrouw Nijzing en begeleidende collega’s meneer Kroes, meneer Dijk, meneer Dekker en mevrouw Kobes vertrok de groep vol goede moed naar Kampen en Zwolle. Voor de groep van meneer Bos begon het avontuur in Zwolle en voor de leerlingen van mevrouw Nijzing begon het avontuur in Kampen. Mevrouw Kobes heeft voor de groep die in Kampen begon enkele foto’s gemaakt en geeft hieronder een kort verslag van dit mooie avontuur.

In de Hanzestad Kampen hoorden we hoe Kampen de strijd met het water voert en wat er zoal gebeurt als het water stijgt! Vervolgens gingen we op de fiets van Kampen naar Zwolle, ruim 15 km met redelijk wat wind. Maar het gemopper van de leerlingen verdween in de wind 😎. De fietstocht had nog een andere belangrijke functie: De leerlingen hebben in de praktijk kunnen zien hoe de rivier de IJssel de ruimte heeft gekregen. Belangrijk omdat dit ook examenstof is van Aardrijkskunde! 🌍🌊

In Zwolle volgde een mooie stadswandeling van 5 km waarbij door mijn collega mevrouw Nijzing werd verteld over de geografische en historische ontwikkeling van de stad. De leerlingen hebben de nodige foto’s gemaakt voor hun P.O (Praktische Opdracht) ook in de wijken Holtenbroek en Stadshagen. De groep van meneer Bos volgde het programma omgekeerd. We zijn heel benieuwd naar de uitwerking van de P.O’s!