Afgelopen maandag- en dinsdagavond was het weer zo ver: PWS Presentaties! PWS staat voor profielwerkstuk en vormt voor de examenleerlingen uit havo-5 en vwo-6 een belangrijke mijlpaal uit hun schoolcarrière. Ze zijn maanden bezig geweest met het onderzoeken van een vraagstuk of probleem en ze ronden het af met een presentatie. Anders dan voorgaande jaren was er nu een markt georganiseerd, waarbij de leerlingen verantwoordelijk zijn voor de vormgeving, aankleding en het verhaal van hun onderzoek. Deze vorm is laagdrempeliger dan een klassieke presentatie waarbij de leerlingen vaak vol zenuwen hun verhaal aan de groep vertellen. De leerlingen vonden dit zelf ook een prettig vorm van presenteren. Er is meer ruimte voor interactie, contact met ouders en belangstellenden en je hebt kunt veel meer van jezelf laten zien in de vorm van creativiteit en aankleding. Zo waren er verschillende attributen meegenomen om het verhaal te vertellen en het onderzoek te ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan spandoeken, stickers, smaaktesten, spiegels met gedachten en spreuken, collages, diverse versnaperingen en natuurlijk lag bij menig tafel het profielwerkstuk op tafel zodat de ouders, leerlingen en belangstellenden het even door konden bladeren. De opkomst was groot en de reacties erg positief, we kunnen dan ook wel stellen dat het een geslaagde avond was!