Dinsdagmiddag 1 februari rond half vier komen de eerste leerlingen binnen in lokaal J005. Je voelt de spanning. Vijf leerlingen gaan strijden om de titel van voorleeskampioen Zuyderzee Lyceum 2021/22. Allemaal hebben ze een spannend stukje uitgekozen om voor te lezen. Nadat iedereen voorgelezen heeft verlaten de leerlingen het lokaal en gaat de jury kijken wie de winnaar is. De jury heeft het moeilijk want ze lazen allemaal goed en mooi voor. Ze waren natuurlijk niet voor niets winnaar geworden van hun eigen klas. Uiteindelijk is de jury eruit en kan de uitslag bekend worden gemaakt.

Jolie Boot is gekozen tot voorleeskampioen 2021/22. Jolie las een spannend stukje voor uit Boy 7 van Mirjam Mous.

Jolie mag het Zuyderzee Lyceum gaan vertegenwoordigen tijdens de provinciale finale op 12 april in Lelystad.

Read2Me! is een landelijk project van Stichting Lezen dat draait om het stimuleren van leesplezier. Op het Zuyderzee Lyceum vinden wij lezen erg belangrijk. Door verschillende projecten proberen wij leerlingen te laten ervaren hoe leuk (voor)lezen is.