De tweede editie van het hardloopevenement ‘Run 2/through School’ was een groot succes. Een run van ruim 4 kilometer (1/10 marathon!) door de locaties van het Zuyderzee Lyceum en langs/door de sportverenigingen in de buurt van school (atletiek, draf- en renbaan, ijsclub, zwembad, hockey en korfbal). De run was zonder tijdsnotering en dus vooral gericht op plezier en beleving.

Om 14.50 uur wandelden alle deelnemers, in een oranjelint, vanaf de kleedkamers naar de start. De start vond in drie groepen plaats op het plein van het Zuyderzee Lyceum Senior. Onderweg waren er diverse drinkposten voor de bijna 250 deelnemers en werden de leerlingen aangemoedigd door toeschouwers (leuk dat jullie er waren!).

Daarnaast hielpen zo’n 60 leerlingen van de BSM-klassen mee om de run mogelijk te maken. Zij stonden langs de route en hielpen waar nodig. Ook alle leerlingen van leerjaar 1 liepen mee. Met deze gezellige run sluiten de brugklasleerlingen de module ‘duurlopen’ af. Daarnaast liepen zo’n 80 leerlingen van meerdere vestigingen van Vario mee, evenals een aantal docenten.

De vakgroep Lichamelijke Opvoeding van het Zuyderzee Lyceum spreekt van een hele geslaagde Run die hopelijk volgend schooljaar weer een vervolg gaat krijgen met nog meer deelnemers!