Dit schooljaar deden wij als school mee met de Boekenweek voor jongeren, Literatour. Tijdens deze week brengen verschillende schrijvers een bezoek aan 85 scholen om jongeren te vertellen hoe leuk lezen kan zijn.

Woensdag was Chinouk Thijssen bij ons op school en zij gaf 4 gastlessen voor 3 vwo en 4 mavo.

Tijdens deze gastles vertelde Chinouk hoe zij is begonnen met het schrijven en vertelde zij hoe een boek tot stand komt.

De leerlingen hadden ook verschillende vragen voor haar en gingen zelf een stukje schrijven met tips van Chinouk. Na afloop mochten de leerlingen hun naam doorgeven voor haar namenboekje. Haar personages in haar boeken geeft zij namen die zij heeft verzameld in haar namenboekje. Dus wie weet komen wij in één van haar nieuwe boeken wel een personage tegen die toevallig dezelfde naam heeft als een leerling van onze school. Het was een zeer geslaagde dag en zeker voor herhaling vatbaar.

Van CPNB hebben wij ook een doos met 20 prachtige boeken gekregen omdat wij meededen met de Boekenweek van jongeren. Deze boeken krijgen een mooi plaatsje in onze mediatheekcollectie.