Werkweek klas 4

Deze week was heel klas 4 op werkweek om verschillende delen van Nederland, België en de Ardennen te verkennen. Alle leerlingen uit Havo-4 en Vwo-4 waren verdeeld over vijf groepen. Maandagochtend vertrokken er diverse bussen richting de Ardennen, Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen om onder leiding van enthousiaste begeleiders de nodig cultuur te snuiven, teambuildingsactiviteiten te ondernemen of te genieten van een actief en sportief programma in de Ardennen.

Antwerpen

De leerlingen kregen bij elke locatie een goed gevuld programma voorgeschoteld, maar er moest ook worden gewerkt, het is tenslotte een ‘werkweek’, dus leerlingen kregen ook opdrachten voor CKV zoals het maken van een leporello (harmonicaboek) met foto’s en reviews of een opdrachtenboekje bij het in Flanders Fields Museum in Ieper.

Rotterdam

In Rotterdam gingen de leerlingen onder andere boogschieten, bamboebouwen en vlotbouwen en werden Futureland, Sealand en Museum Remasterd vereerd met een bezoek. Uiteraard mogen een stadswandeling door Rotterdam en een rit op de watertaxi hierbij niet ontbreken.

Amsterdam

Als je in regio Amsterdam verblijft dan breng je natuurlijk op maandag een bezoek aan het pitoreske Volendam. Op dinsdag gingen de leerlingen Amsterdam bezoeken en op woensdag stond expeditie Robinson en lasergamen op het programma. De donderdag en vrijdag waren gevuld met een dagje Artis, puzzeltocht in Haarlem en Beeld en Geluid in Hilversum.

Ardennen

Vanaf het Buffel Basecamp hadden de leerlingen een week vol spanning en avontuur voor de boeg. Zelf je kamp opzetten, samen koken, abseilen, mountainbiken en raften op de wildwaterrivier. Dit was niet voor tere zieltjes, maar wel voor degenen die aan hun survivalskills wilden werken.

Thuisblijfprogramma

De leerlingen die niet meegingen naar bovenstaande locaties werden ingedeeld bij het thuisblijfprogramma. Maar ook daar is er door de leerlingen hard gewerkt! Zo begonnen zij deze week met een Rapworkshop, gevolgd door een workshop filosoferen en op dinsdag was er de workshop Ai. Op woensdag konden zij hun energie kwijt in het pretpark Walibi en op donderdag volgden zij de workshop Keramiek en konden ze ’s middags aan de slag met het wegwerken van achterstanden en andere opdrachten. Vrijdag werd het programma afgesloten met korte films en een heerlijke high tea.

Gedurende de week kregen wij mooie foto’s binnen van de begeleiders die mee waren en zagen we veel glunderende gezichten voorbijkomen van leerlingen die het enorm naar hun zin hadden.

Hieronder enkele foto’s: